Petra - Flowerland 530 ex patrouilleboot

Stel jezelf voor, vertel wat over je hobby's en laat weten hoe je met het Verhoef-virus bent besmet.
Plaats reactie
Petra
Berichten: 1
Lid geworden op: do aug 22, 2024 8:15 pm

Petra - Flowerland 530 ex patrouilleboot

Bericht door Petra »

Hallo mede Verhoefers,

Hierbij stel ik me graag voor, als kersverse eigenares van zo'n prachtig Verhoef bootje.
Vele jaren Marktplaats afgestruind, af en toe een bod geplaatst, maar nu zag ik dan hét ideale Verhoefbootje langskomen. Een Flowerland 530, ooit door de politie in de Biesbosch als patrouillebootje gebruikt. Wát een snoetje, ik was op slag verliefd. Gisterenavond uit het zuiden van het land opgehaald, eindelijk "gerepatrieerd' naar Aalsmeer.

De vorige eigenaar heeft de Flowerland keurig gerestoreerd, onderhouden en opgeleukt, voor mij nu eigenlijk een kwestie van tewaterlaten en wegvaren.
Dat was ik in eerste instantie dan ook van plan. In tweede instantie wil ik toch eens kijken in hoeverre het bootje meer van z'n originele features kan teruggeven, en ook haar identiteit, zo zit het handgreepje/vlaggenstokhoudertje er niet meer bij en is ook het typeplaatje kwijt.

Misschien dat met de collectieve wijsheid van hier, en/of de aankomende Verhoef botentocht, we er achter kunnen komen welk van de vijf 530 patrouillebootjes deze is?

Afbeelding Afbeelding

Ik kijk er naar uit om me tussen jullie mede Verhoefers te mogen mengen, allereerst natuurlijk met de botentocht en daarna gewoon op de Poel.

Petra
Plaats reactie